Wytyczne dla Recenzentów

Przed podjęciem się recenzji danej pracy prosimy o przeczytanie pełnej treści sekcji Etyka, procedury i polityka prywatności.

Lista recenzentów czasopisma jest dostępna na stronie internetowej czasopisma i jest aktualizowana po wydaniu każdego kolejnego tomu (zob. Lista recenzentów). Bieżąca lista recenzentów publikowana jest także w każdym wydaniu papierowym.

Czasopismo ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA LOGOPAEDICA stosuje procedurę recenzyjną typu double-blind peer review. Stosuje ponadto procedury zabezpieczające przed praktykami typu ghostwriting i guest authorship.

Recenzje sporządzane są na formularzu elektronicznym udostępnianym recenzentom w systemie OJS.

Wszystkie artykuły i rozprawy przesłane do publikacji w czasopiśmie ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA LOGOPAEDICA są recenzowane. Podczas recenzowania stosuje się zalecenia zawarte w Załączniku do komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 maja 2013 r. „Kryteria i tryb oceny czasopism naukowych”. 

Artykuły i rozprawy przesłane do Redakcji czasopisma ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA LOGOPAEDICA:

  1. Podlegają wstępnej ocenie przez redaktora naczelnego oraz redaktora tematycznego, mogą być również konsultowane z członkami Rady Naukowej.
  2. Teksty spełniające kryteria merytoryczne i formalne zostają przekazane do oceny dwóm niezależnym recenzentom spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora publikacji.
  3. Pisemna recenzja zawiera jednoznaczny wniosek recenzenta dotyczący warunków dopuszczenia artykułu naukowego do publikacji lub jego odrzucenia.
  4. Autor jest informowany przez redakcję o wyniku postępowania recenzyjnego, otrzymuje kopię recenzji i jest zobowiązany do ustosunkowania się do uwag recenzentów we wskazanym terminie.