Dla Recenzentów
Przed podjęciem się recenzji danej pracy prosimy o przeczytanie pełnej treści sekcji Etyka, procedury i polityka prywatności.
Lista recenzentów czasopisma jest dostępna na stronie internetowej czasopisma i jest aktualizowana po wydaniu każdego kolejnego tomu (zob. Lista recenzentów). Bieżąca lista recenzentów publikowana jest także w każdym wydaniu papierowym.
Czasopismo ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA LOGOPAEDICA stosuje procedurę recenzyjną typu double-blind peer review. Stosuje ponadto procedury zabezpieczające przed praktykami typu ghostwriting i guest authorship.
Recenzje sporządzane są na formularzu (pobierz).
Wszystkie artykuły i rozprawy przesłane do publikacji w czasopiśmie ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA LOGOPAEDICA są recenzowane. Podczas recenzowania stosuje się zalecenia zawarte w Załączniku do komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 maja 2013 r. „Kryteria i tryb oceny czasopism naukowych”.
Artykuły i rozprawy przesłane redakcji czasopisma ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA LOGOPAEDICA:
- podlegają wstępnej ocenie przez redaktora naczelnego oraz redaktora tematycznego, mogą być również konsultowane z członkami Rady Naukowej.
- Teksty spełniające kryteria merytoryczne i formalne zostają przekazane do oceny dwóm niezależnym recenzentom spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora publikacji.
- Pisemna recenzja zawiera jednoznaczny wniosek recenzenta dotyczący warunków dopuszczenia artykułu naukowego do publikacji lub jego odrzucenia.
- Autor jest informowany przez redakcję o wyniku postępowania recenzyjnego, otrzymuje kopię recenzji i jest zobowiązany do ustosunkowania się do uwag recenzentów we wskazanym terminie.